الگوریتم تپه (Hilltop)
نوشته شده توسط : زهرا ریحانی

آیا تاکنون به این فکر کرده اید که گوگل بر چه اساسی سایت‌ها را رتبه بندی می‌کند؟ صفحات اول گوگل نصیب چه سایت‌هایی می‌شود؟ در این مقاله به دنبال معرفی الگوریتم تپه گوگل هستیم.

 

برای آشنایی با دیگر الگوریتم‌های گوگل در سئو روی لینک زیر کلیک کنید

معرفی برخی از الگوریتم‌های گوگل

 

معرفی الگوریتم هیلتاپ


هدف الگوریتم Hilltop شناسایی صفحات معتبر برای رتبه‌دهی بود. این الگوریتم در کنار الگوریتم PageRank برای شناسایی صفحات وب تخصصی و معتبر به کار می‌رود.
اولین قدم الگوریتم تپه شناسایی صفحات معتبر بود. این الگوریتم ابتدا صفحات تخصصی و معتبر راجع به هر موضوع را پیدا کرده و شناسایی می‌کند. در قدم بعدی، به جای جست‌وجوی نتیجه از بین کل صفحات،‌ تنها در بین صفحات تخصصی و معتبر جست‌وجو میکند و نتیجه را نمایش می‌دهد.

تفاوت اصلی این الگوریتم با الگوریتم PageRank‌ در این است که در الگوریتم پیج‌رنک در سرتاسر وب به دنبال نتایج می‌ٰگردد و آن‌ها را رتبه بندی می‌کند ولی در الگوریتم هیلتاپ ابتدا به سراغ صفحات تخصصی و معتبر می‌رود. بنابراین الگوریتم Hilltop به جای جست‌وجو در کل وب تنها به سراغ سایت‌هایی می‌رود که توسط سایت‌های متخصص لینک داده می‌شوند.

 ایندکس شدن صفحات به چه معناست؟

چگونه بفهمیم که صفحات ما توسط ربات‌های گوگل ایندکس شده اند یا خیر؟

برای آشنایی با ایندکسینگ اینجا کلیک کیند

 

Hilltop چگونه بر سئو اثر می‌گذارد؟


الگوریتم Hilltop تأثیر بسزایی در سئو سایت داشت. کشف شد که لینک‌ها از صفحات وب .edu، لینک‌های دایرکتوری‌های اصلی (یاهو ، زیل ، DMOZ و BOTW) و پیوندهای سایتهای مرتبط با رتبه بالا (About.com) به رتبه بندی بهتر سایت‌ها کمک می‌کنند.
در همان روزهای ابتدایی ، به دست آوردن لینک از About.com به طور چشمگیری می‌تواند در رتبه سایت شما تاثیر بگذارد. از آنجا که سایتی مانند DMOZ به عنوان مرجعی برای یافتن سایت های با کیفیت برای لینک دادن به آنها استفاده می‌شود، به دست آوردن لینک از DMOZ می‌تواند رتبه بندی شما را تقویت کرده و به بالا بردن رتبه سایت شما کمک کند.
الگوریتم هیلتاپ موجب شد تا سئو کارها به فکر ایجاد دایرکتوری های شخصی و البته مخفی کردن ارتباط مالکیت سایت‌ها بیافتند. بنابراین با استفاده از IP های اختصاصی برای هر سایت و پنهان کردن اطلاعات مالک دامنه تلاش می‌کردند تا یکسان بودن مالکیت سایت های خود را پنهان کنند.
نتیجه، شبکه ای از سایت هایی با مالکیت یک شرکت بود که بعضا تعداد آن‌ها به صد ها سایت نیز می‌رسید. این روش امروزه با عنوان PBN یا همان شبکه خصوصی لینک شناخته می‌شود که در صورت شناسایی توسط گوگل موجب جریمه‌های سنگین و حذف سایت از نتایج گوگل خواهد شد.

 

با فاکتور‌های سئو آشنا هستید؟

فاکتورهای سئو ۲۰۲۰

 

امروزه چگونه از الگوریتم Hilltop استفاده کنیم؟


الگوریتم هیلتاپ این روزها مانند سابق کارایی ندارد و داشتن لینک در دایرکتوری‌های اصلی رتبه سایت شما را بهتر نمی‌کند اما باعث به وجود آمدن مفهومی به نام Page Authority یا اعتبار صفحه شد. این روزها به جای داشتن لینک در دایرکتوری‌ها باید به دنبال ایجاد لینک در صفحاتی با اعتبار بالا و مرتبط با موضوع سایت خود باشید.
این روزها صفحات و مقالات زیادی در فضای وب وجود دارد که به بررسی موضوع خاص پرداخته و لینک سایت‌های مرتبط با آن را نیز در آن قرار دارد. به طور مثال مقاله ای با عنوان “معرفی بهترین وبسایت‌ها در زمینه سئو” نقش همان سایت‌های دایرکتوری را بازی می‌کنند.
توصیه شده است پس از انتشار مجموعه ای از مقالات در مورد یک موضوع خاص، مقاله ای نسبتا طولانی در مورد کل موضوعات مطرح شده بنویسید و در آن به هریک از مقالات قدیمی خود لینک دهید.

در آخر باید این نکته را یاداور شویم که درست است که الگوریتم‌هایی مانند هیلتاپ جزو الگوریتم‌های قدیمی به حساب می‌آیند و امروزه کارآمدی سابق را ندارند، اما اطلاع داشتن از نحوه عملکرد این الگوریتم‌ها به ما کمک می‌کند که دید بهتری نسبت به سئو امروزی داشته باشیم و عملکرد موتورهای جست‌‌وجو را بهتر درک کنیم.

 

شرکت ما علاوه بر خدمات طراحی وب‌سایت، ارائه دهنده خدمات سئو نیز هست

بهینه سازی و سئو





:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: