نوشته شده توسط : زهرا ریحانی

بارها در مقالات مربوط به حوزه سئو و تولید محتوا به این موضوع اشاره کرده‌ایم که هرگونه محتوایی که وارد وب‌سایت شما می‌‌شود، باید مختص به خود شما باشد و به هیچ عنوان نباید محتوای کپی شده را روی وب‌سایت خود آپلود کنید؛ در غیر اینصورت مشمول جریمه گوگل می‌شوید.

در سال ۱۹۹۸ قانونی با هدف حمایت از مالکیت معنوی آثار دیجیتال در آمریکا تصویب شد که با عنوان DMCA یا Digital Millennium Copyright Act شناخته می‌شود. این قانون در ایران به عنوان قانون کپی رایت هزاره دیجیتال شناخته می‌شود. هدف از ایجاد این قانون، مقابله با کپی رایت در فضای دیجیتال است و بر اساس آن محتوایی که حق کپی رایت در آن رعایت نشده باشد، مجاز به قرار گیری روی وب‌سایت نیست. از سال ۲۰۱۲ نیز گوگل واحد DMCA را با هدف حمایت از حق کپی رایت در حوزه دیجیتال راه اندازی کرد. در این مقاله به بررسی این قانون و تاثیری که روی سئو خواهد داشت می‌پردازیم و در ادامه بیان می‌کنیم که چه نوع محتوایی شامل این قانون نمی‌شوند. در نهایت آموزش می‌دهیم که اگر محتوایی در فضای وب‌ دیدیم که مطلق به ما بود چگونه به گوگل گزارش دهیم.

 

هدف از ایجاد قانون DMCA

همانطور که گفتیم این قانون با هدف حمایت از مالکیت معنوی کلیه آثار در فضای وب شکل گرفت. تا قبل از تصویب این قانون روزانه میلیون‌ها گیگابایت محتوای روی صفحات مختلف وب‌سایت‌ها بارگذاری می‌شد که در این بین برخی از آن‌ها محتوای کپی بودند و توسط افرادی جز مالکین حقیقی آن بارگذاری می‌شدند و مورد سوء استفاده قرار می‌گرفتند.

این قانون برای اولین بار در کشور آمریکا به تصویب رسید. نکته قابل توجه در رابطه با این قانون این است که فردی که محتوا را بارگذاری می‌کند لزوما نباید ساکن آمریکا باشد تا مشمول این قانون شود. به عنوان مثال اگر فردی از کشور کانادا محتوایی که حق کپی رایت آن رعایت نشده است را روی وب‌سایت یوتیوب قرار ‌دهد؛ از آنجایی که سرورهای یوتیوب در آمریکا قرار دارند، طبق قوانین آمریکا با آن محتوا برخورد خواهد شد و مشمول قانون DMCA می‌شود.

این قانون بعدها مورد تایید بسیاری از کشورها قرار گرفت و محتواهایی که در فضای وب‌ قرار می‌گیرند در بسیاری از کشورها از لحاظ حق مالکیت اثر بررسی می‌شوند. متاسفانه در ایران قانونی تحت عنوان قانون کپی رایت وجود ندارد و در بسیاری از موارد حق مولفین اصلی اثر پایمال می‌شود؛ اما خبر خوب اینکه سایت‌های با دامنه .ir هم شامل این قانون می‌شوند و در صورتی که شما محتوایی کپی شده از منابع دیگر، بدون ذکر منبع آن، رو وب‌سایت خود قرار دهید و صاحب اثر از شما شکایت کند، سایت شما مشمول جریمه خواهد شد و این عمل تاثیر منفی زیادی روی سئو وب‌سایت شما خواهد گذاشت.

 

چه نوع محتوایی مشمول این قانون می‌شوند؟

در این بین ممکن است که این سوال پیش آید که چه نوع محتوایی مشمول این قانون می‌شوند؟ آیا برای انتشار هرگونه محتوایی نیاز به داشتن حق مالکیت و یا مجوز مالک اثر را داریم؟

تقریبا تمام انواع محتوای اینترنتی مثل محتوای متنی، محتوای بصری مثل ویدیو، موزیک، آثار هنری و نرم‌ افزارها مشمول این قانون می‌باشند و در صورتی که محتوایی متعلق به ما باشد و فردی دیگری از آن بدون ذکر منبع استفاده کند، می‌توانیم از او شکایت کنیم؛ اما در این بین نیز محتواهایی همچون گزارش‌های خبری و نتایج تحقیقات نیز وجود دارند که شامل این قانون نمی‌باشند و افراد مختلف می‌توانند از آن استفاده کنند. در ادامه نحوه گزارش دادن یک تخلف DMCA به گوگل را آموزش می‌دهیم.

 

گزارش محتوای کپی به گوگل

گوگل به صورت خودکار هنگام ایندکس کردن محتوای صفحات با استفاده از الگوریتم دزد دریایی خود، کپی نبودن محتوا را مورد بررسی قرار می‌دهد و اجازه انتشار محتوای کپی را نمی‌دهد؛ اما از آنجایی که روزانه حجم بسیار عظیمی از محتوا روی فضای وب آپلود می‌شود، ممکن است این فرآیند برای گوگل کمی زمان‌بر باشد؛ از طرف دیگر الگوریتم دزد دریایی بر روی محتوای فارسی کمی نقص دارد و در برخی موارد ممکن است که این الگوریتم خطا داشته باشد. در چنین مواردی لازم است که خود صاحبان محتوا در صورت مشاهده محتوای خود در صفحات دیگر، به گوگل شکایت کنند.

یکی از وظایف وبمسترها و متخصصان سئو پیدا کردن وب‌سایت‌هایی است که از محتوای آن‌ها به صورت غیرقانونی استفاده می‌کنند. وبمسترها باید این سایت‌ها را شناسایی کنند و به گوگل اطلاع دهند تا گوگل از ادامه فعالیت‌ آن‌ها جلوگیری کند و محتوای کپی شده را از دیگر وب‌سایت‌ها حذف کند. در صورت مشاهده محتوای وب‌سایت خود در دیگر سایت‌ها می‌توانید از طریق زیر برای گزارش به گوگل اقدام کنید.

ابتدا به لینک Copyright Removal مراجعه کنید. با صفحه‌ای مانند تصویر زیر روبه‌رو خواهید شد. در قسمت بالای صفحه توضیحاتی در رابطه با حق کپی رایت و قوانین گوگل داده شده است. در پایین از شما درخواست می‌کند در صورتی که می‌خواهید گزارش تخلف سایتی را ارائه دهید فرم زیر را پر کنید.

قسمت اولیه فرم در رابطه با اطلاعات شخصی شما است. اطلاعاتی همچون نام و نام‌ خانوادگی، اسم شرکت و کشوری که در آن قرار دارید. مهم ترین بخش این قسمت از فرم گزینه copyright holder you represent است. در این قسمت درباره مالک اصلی محتوا از شما سوال می‌پرسد. اگر خود شما مالکیت محتوا را برعهده دارید این گزینه را روی self قرار دهید و اگر از طرف شخص دیگری این فرم را پر می‌کنید در رو به رو این گزینه متنی با عنوان Add representer copyright holder به رنگ آبی قرار دارد. روی آن کلیک کنید و مشخصات مالک حقیقی را وارد کنید.

در ادامه با فرمی همچون تصویر بالا مواجه خواهید شد. در کادر اول گوگل از شما می‌خواهد تا به صورت کامل دلایل خود مبنی بر اینکه دیگر سایت‌ها محتوای شما را کپی کرده اند وارد کنید. توجه کنید که این کادر را با دقت پر کنید و دلایل قانع کننده‌ای ارائه دهید؛ چون گوگل علاوه براینکه سایت‌ها را به وسیله ربات‌ها بررسی می‌کند، از نیروی انسانی نیز برای بررسی اینگونه شکایات استفاده می‌کند.

در کادر دوم باید لینک سایت‌هایی که محتوای شما تسط خود شما در آن قرار داده شده است را وارد کنید. توجه داشته باشید در صورتی که می‌خواهید چند لینک را وارد کنید حتما از اینتر(Enter) برای ایجاد فاصله بین لینک‌ها استفاده کنید.

در نهایت در کادر سوم لینک وب‌سایت‌هایی که محتوای شما را کپی کرده اند، وارد کنید. در اینجا نیز مثل قسمت قبل در صورت وارد کردن چند لینک مختلف از اینتر استفاده کنید.

در ادامه با صفحه‌ای همچون تصویر بالا مواجه می‌شوید. در ابتدای این صفحه بخش سوگند نامه قرار دارد. با زدن تیک در ابتدای هر جمله شما متعهد می‌شوید که قوانین کپی رایت را مطالعه کرده اید و به درستی اطلاعات خود را وارد کرده اید.

در نهایت در کادر بالایی که مشاهده می‌کنید تاریخ زمانی که فرم را پر کرده اید وارد می‌کنید و در قسمت پایین نام خود را به عنوان امضا وارد می‌کنید و با فشردن گزینه submit شکایت شما به گوگل ارسال می‌شود.

مدت زمان رسیدگی به شکایت بنا بر نوع شکایت و تعداد صفحات آن متفاوت است اما به طور تقریبی بین ۴ تا ۷ روز طول می‌کشد. در صورتی که شکایت شما مورد تایید گوگل قرار گیرد، گوگل برای سایت متخلف، اخطار در قسمت وبمستر گوگل سرچ کنسول ارسال می‌کند و رتبه صفحه‌ی آن سایت را تغییر می‌دهد و در صورتی که تعداد شکایات از صفحه یا سایتی زیاد باشد، گوگل محتوای آن سایت را به طور کلی از بین فهرست نتایج جست‌وجو حذف خواهد کرد.

 

در نهایت باید یادآوری کنیم که به هیچ عنوان از محتوای کپی، حتی در حد یک عکس و یا یک جمله، در وب‌سایت خود استفاده نکنید زیرا این کار هم از لحاظ اخلاقی پسندیده نیست و هم روی سئو سایت شما تاثیر منفی خواهد گذاشت؛ از طرف دیگر در صورت مشاهده وب‌سایت‌هایی که محتوای شما را بدون ذکر منبع و رعایت حق کپی رایت استفاده می‌کنند، فرم شکایت گوگل را پر کنید تا گوگل پس از بررسی آن، محتوای کپی شده را از فهرست نتایج جست‌وجوی خود حذف کند.

منبع: مه‌ویژن



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا ریحانی

در مقالات گذشته به معرفی برخی از الگوریتم‌های گوگل پرداختیم و گفتیم که این الگوریتم‌ها کاربرد‌های متفاوتی دارند و هر کدام وظیفه جداگانه‌ای در اختیار دارند و همه این‌ها در کنار هم گوگل را به یک موتور جست‌وجوی بسیار قدرتمند تبدیل کرده است. چیزی که امروزه باعث شده است که گوگل به بزرگترین موتور جست‌وجوی دنیا تبدیل شود، همین الگوریتم‌های مختلف و دقیق آن است.

در سال ۲۰۰۹ گوگل اولین نسخه از الگوریتم جدیدی را معرفی کرد که تحولی بزرگی در فرآیند ایندکس شدن صفحات ایجاد کرد. الگوریتم کافئین، بسیار دقیق‌تر و سریع‌تر از الگوریتم‌های گذشته صفحات را ایندکس می‌کند و نتایج به روز و جدیدتر، با این الگوریتم در رتبه‌های بالاتری قرار می‌گیرند.

 

الگوریتم کافئین

کافئین برای اولین بار در آگوست ۲۰۰۹ معرفی شد و یک آپدیت جدید برای ایندکس کردن صفحات توسط ربات‌های خزنده گوگل است. با استفاده از این الگوریتم، صفحات ۵۰ برابر سریع‌تر از قبل ایندکس می‌شوند و نتایج جدیدتر و تازه‌تر در اولویت نمایش بالاتری قرار دارند. به گفته یکی از مهندسین نرم افزار گوگل:

کافئین نسبت به آخرین فهرست ما 50 درصد نتایج تازه‌تری برای جست‌وجوی وب دارد و این بزرگترین مجموعه محتوای وب است که ما ارائه داده ایم. چه یک خبر باشد ، چه یک وبلاگ یا یک پست در انجمن ، اکنون می‌توانید هرگونه محتوایی که به عبارت جست‌وجو شده شما نزدیک است را خیلی زودتر از آنچه که قبلاً ممکن بود پیدا کنید.

 

 

نحوه عملکرد الگوریتم کافئین

الگوریتم قبلی گوگل برای ایندکسینگ از چند لایه تشکیل می‌شد و لایه اصلی آن هر دو هفته یک‌بار به روز رسانی می‌شد و برای آپدیت یک فهرست قدیمی، کل صفحه را تجزیه و تحلیل می‌کرد. این بدان معنی است که برای ایندکس کردن یک صفحه جدید و یا ایندکس دوباره صفحه قدیمی که آپدیت شده زمان بسیار زیادی باید صرف می‌شد تا در فهرست جست‌وجوهای گوگل قرار گیرد؛ و این یعنی کاربران دیرتر به اطلاعات به روز دسترسی داشتند.

در الگوریتم کافئین، هر صفحه به قسمت‌های کوچک‌تری تجزیه شده و هر قسمت به صورت جداگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد؛ از سوی دیگه ربات‌های خزنده به طور پیوسته و در سطح جهانی در حال خزش در صفحات وب‌ هستند و در صورت مشاهده تغییر و یا صفحات جدید، این موارد را مستقیما به فهرست اضافه می‌کند. این به این معنی است که شما می‌توانید اطلاعات تازه‌تر را سریع تر در اختیار داشته باشید.

کافئین به ما اجازه می‌دهد صفحات وب را در مقیاس عظیم فهرست بندی کنیم. در واقع، هر ثانیه کافئین صدها هزار صفحه را به طور موازی پردازش می کند. کافئین در یک پایگاه داده تقریباً 100 میلیون گیگابایت فضای ذخیره سازی را اشغال می‌کند و اطلاعات جدید را با سرعت صدها هزار گیگابایت در روز به آن اضافه می کند.

 

مفهوم دیگری که برای ربات های گوگل بسیار اهمیت دارد میزان اعتبار صفحه page authority است.

 

 

تاثیر الگوریتم کافئین بر وب‌سایت

برخلاف دیگر آپدیت‌های گوگل که به دنبال بهبود الگوریتم‌های رتبه بندی اند(مثل الگوریتم هیلتاپ)، این الگوریتم تاثیر چندان زیادی روی رتبه بندی‌های سایت نداشته اما برخی از وب‌سایت‌ها شاهد افت رتبه بودند. با راه اندازی این الگوریتم گوگل توانایی خزیدن سریع‌تر و تجزیه و تحلیل بیشتر و ایندکس کردن سریع‌تر را دارد و سایت‌هایی که مطالب به‌روز و جدید تولید کنند، جایگاه بهتری خواهند داشت.

از دیگر تاثیرات مهم این الگوریتم بر روی وب‌سایت این است که با توجه به اینکه با ورود الگوریتم کافئین، ربات‌های گوگل با سرعت بسیار بیشتری صفحات را ایندکس می‌کنند، تمامی سایت‌ها ایندکس خواهد شد و شانس حضور در نتایج گوگل را خواهند داشت.

با توجه به اینکه این الگوریتم به دنبال به روز بودن و تغییر است، شما به عنوان ادمین یک وب‌سایت می‌توانید به مرور مطالب گذشته وب‌سایت خود را به روز کنید تا دوباره ایندکس شوید و شانس حضور بیشتری در فهرست نتایج گوگل داشته باشید.

همچنین شما به عنوان مدیر وب سایت لازم است با فاکتورهای سئو آشنا باشید.

منبع: سایت طراحی وب سایت مه ویژن

 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 16 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا ریحانی

چگونه از بازدید صفحات وب‌سایت خود آگاهی داشته باشیم؟ از کجا متوجه شویم که صفحات ما توسط ربات‌های گوگل ایندکس شده اند؟ کدام مقالات وب‌سایت ما بازدید بیشتری داشته و برای مخاطبانمان جذاب‌تر بوده اند؟ مخاطبان وب‌سایت ما با تلفن همراه سایت ما را مشاهده کرده اند یا با لپ تاپ؟

پاسخ تمامی سوالات بالا یک کلمه است؛ گوگل سرچ کنسول. گوگل سرچ کنسول یک ابزار قدرتمند است که توسط شرکت گوگل ارائه شده است و به وسیله آن صاحبان وب‌سایت و متخصصان سئو می‌توانند اطلاعات بسیار سودمندی را درباره‌ی وب‌سایت خود بدست آورند.

این ابزار در گذشته با عنوان Google Webmaster Tools شناخته می‌شد اما از آنجا که این‌ روزها تنها وبمسترها نیستند که از این ابزار استفاده می‌کنند نام آن به google seach console تغییر کرد. گوگل سرچ کنسول این روزها به یک ابزار حیاتی برای تمامی صاحبان وب‌سایت‌ها تبدیل شده است و توجه به آمار و ارقام‌های آن امری بسیار ضروری است. در این مقاله به معرفی گوگل سرچ کنسول و آشنایی با برخی از بخش‌های آن می‌پردازیم و همچنین نحوه استفاده از آن برای وب‌سایت خود را نیز آموزش می‌دهیم. اگر صاحب هرنوع کسب‌وکاری هستید که یک وب‌سایت دارد، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

گوگل سرچ کنسول چیست؟

گوگل سرچ کنسول یک ابزار ارائه شده توسط گوگل است که وضعیت وب‌سایت‌ها را در موتورهای جست‌وجو بررسی می‌کند. این ابزار رایگان بوده و در اختیار تمامی صاحبان وب‌سایت قرار دارد و اطلاعات مفیدی نظیر بازدیدهای سایت از گوگل، کلید واژه‌های جست‌وجو شده،‌ لینک‌ها و بک‌ لینک‌ها، صفحات ایندکس شده، دسترسی ربات‌ّهای گوگل به وب‌سایت‌ شما و صدها اطلاعات آماری مفید دیگری را در اختیار شما می‌گذارد.
اگر شما هم به دنبال افزایش رتبه سایت خود و بهینه سازی آن برای موتور‌های جست‌وجو هستید، Google search console کمک بسیار زیادی در این زمینه به شما خواهد کرد. از آنجایی که این ابزار، اطلاعات به روزی را در اختیار ما قرار می‌دهد، به کمک آن می‌توان از میزان عملکرد سایت خود باخبر شویم.

 


چرا استفاده از گوگل سرچ کنسول مهم است؟

گوگل سرچ کنسول یک ابزار رایگان و به روز است و شما با استفاده از آن می‌توانید به راحتی عملکرد وب‌سایت خود را ردیابی کنید. با استفاده از گوگل سرچ کنسول شما متوجه ضعف وب‌سایت خود خواهید شد و متوجه شوید که کدام بخش از وب‌سایت شما نیاز به کار دارد؛ اما گذشته از تمام این‌ها یکی از علت‌های مهم استفاده از گوگل سرچ کنسول این است که در صورت مواجهه با خطا به شما هشدار می‌دهد و از این رو شما به سرعت می‌توانید خطای به وجود آمده را رفع کنید.

 

آشنایی با بخش‌های مهم گوگل سرچ کنسول

بخش overview

اولین قسمت گوگل سرچ کنسول منو overview است که اطلاعات کلی در باره تعداد بازدید کنندگان ول‌سایت را به ما میدهد.

بخش performance

می‌توان گفت که این بخش، مهم ترین بخش گوگل سرچ کنسول است و شما می‌توانید اطلاعات وب‌سایت خود را به صورت جزئی‌تر ببینید. در این بخش می‌توانید تعداد کلیک‌های دریافتی، ایمپرشن‌ها، میانگین نرخ کلیک (CTR)و میانگین رتبه سایت در موتور جست‌وجو را به طور روزانه ببینید.
از ویژگی‌های منحصر به فرد این قسمت این است که شما می‌توانید با اعمال فیلترهای مختلف، نتایج جزئی‌تری را نیز ببینید. یکی از کاربردی‌ترین فیلترها، فیلتر بر اساس کلمات کلیدی است. شما در این قسمت می‌توانید ببینید که هرکدام از کلمات کلیدی شما چه تعداد کلیک دریافت کرده اند.
همچین در قسمت DEVICES میتوانید ببیند که کاربران شما با چه دستگاهی وارد وب‌سایت شما شده اند. از این رو می‌توانید با توجه به بالا بودن تعداد کاربران تلفن هوشمند، سایت خود را برای این بازدید کنندگان بهینه کنید.

بخش URL inspection

در این قسمت می‌توانید آدرس صفحه مورد نظرتان را وارد کرده اطلاعات دقیق مربوط به آن صفحه را دریافت کنید. اطلاعاتی همچون اینکه آیا آن صفحه ایندکس شده است یا خیر، در سایت مپ تعریف شده است و در دسترس ربات‌های گوگل است یا خیر؟

بخش Index

این قسمت از دو بخش coverage و sitemap تشکیل شده است که در ادامه هر کدام را به مختصر توضیح می‌دهیم:

Coverage

در این قسمت شما می‌توانید ببینید که گوگل چه صفحاتی از وب‌سایت شما را ایندکس کرده است. این چهار نوع اطلاعات به ما می‌دهد:
صفحاتی که ایندکس شده اند
صفحاتی که در هنگام ایندکس با خطا مواجه شده اند
صفحات دارای هشدار
صفحات ایندکس نشده

Sitemap

سایت مپ یک فایل xml است که به خزنده‌های گوگل کمک می‌کند صفحات وب‌سایت ما را بهتر کاوش کنند. این فایل حاوی اطلاعات تمامی صفحات وب‌سایت ما است. در این بخش می‌توانید صفحاتی را که در نقشه سایت دچار خطا هستند را پیدا کنید.

 

گوگل سرچ کنسول بخش‌های متفاوت زیادی دارد که ما در اینجا تنها به بخشی از آنها اشاره کردیم. برای آشنایی با دیگر بخش‌های آن اینجا کلیک کنید.


اگرچه ثبت وب‌سایت در google search console اجباری نیست و در صورتی که وب‌سایت خود را ثبت نکرده باشید هم صفحات آن ایندکس می‌شوند، اما استفاده از این ابزار قدرتمند دید بهتری در رابطه با وب‌سایت به شما می‌دهد و با کمک آن می‌توانید سئو سایتتان را ارتقا دهید و به نتایج اولیه جست‌وجوی گوگل راه پیدا کنید.



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا ریحانی

آیا تاکنون به این فکر کرده اید که گوگل بر چه اساسی سایت‌ها را رتبه بندی می‌کند؟ صفحات اول گوگل نصیب چه سایت‌هایی می‌شود؟ در این مقاله به دنبال معرفی الگوریتم تپه گوگل هستیم.

 

برای آشنایی با دیگر الگوریتم‌های گوگل در سئو روی لینک زیر کلیک کنید

معرفی برخی از الگوریتم‌های گوگل

 

معرفی الگوریتم هیلتاپ


هدف الگوریتم Hilltop شناسایی صفحات معتبر برای رتبه‌دهی بود. این الگوریتم در کنار الگوریتم PageRank برای شناسایی صفحات وب تخصصی و معتبر به کار می‌رود.
اولین قدم الگوریتم تپه شناسایی صفحات معتبر بود. این الگوریتم ابتدا صفحات تخصصی و معتبر راجع به هر موضوع را پیدا کرده و شناسایی می‌کند. در قدم بعدی، به جای جست‌وجوی نتیجه از بین کل صفحات،‌ تنها در بین صفحات تخصصی و معتبر جست‌وجو میکند و نتیجه را نمایش می‌دهد.

تفاوت اصلی این الگوریتم با الگوریتم PageRank‌ در این است که در الگوریتم پیج‌رنک در سرتاسر وب به دنبال نتایج می‌ٰگردد و آن‌ها را رتبه بندی می‌کند ولی در الگوریتم هیلتاپ ابتدا به سراغ صفحات تخصصی و معتبر می‌رود. بنابراین الگوریتم Hilltop به جای جست‌وجو در کل وب تنها به سراغ سایت‌هایی می‌رود که توسط سایت‌های متخصص لینک داده می‌شوند.

 ایندکس شدن صفحات به چه معناست؟

چگونه بفهمیم که صفحات ما توسط ربات‌های گوگل ایندکس شده اند یا خیر؟

برای آشنایی با ایندکسینگ اینجا کلیک کیند

 

Hilltop چگونه بر سئو اثر می‌گذارد؟


الگوریتم Hilltop تأثیر بسزایی در سئو سایت داشت. کشف شد که لینک‌ها از صفحات وب .edu، لینک‌های دایرکتوری‌های اصلی (یاهو ، زیل ، DMOZ و BOTW) و پیوندهای سایتهای مرتبط با رتبه بالا (About.com) به رتبه بندی بهتر سایت‌ها کمک می‌کنند.
در همان روزهای ابتدایی ، به دست آوردن لینک از About.com به طور چشمگیری می‌تواند در رتبه سایت شما تاثیر بگذارد. از آنجا که سایتی مانند DMOZ به عنوان مرجعی برای یافتن سایت های با کیفیت برای لینک دادن به آنها استفاده می‌شود، به دست آوردن لینک از DMOZ می‌تواند رتبه بندی شما را تقویت کرده و به بالا بردن رتبه سایت شما کمک کند.
الگوریتم هیلتاپ موجب شد تا سئو کارها به فکر ایجاد دایرکتوری های شخصی و البته مخفی کردن ارتباط مالکیت سایت‌ها بیافتند. بنابراین با استفاده از IP های اختصاصی برای هر سایت و پنهان کردن اطلاعات مالک دامنه تلاش می‌کردند تا یکسان بودن مالکیت سایت های خود را پنهان کنند.
نتیجه، شبکه ای از سایت هایی با مالکیت یک شرکت بود که بعضا تعداد آن‌ها به صد ها سایت نیز می‌رسید. این روش امروزه با عنوان PBN یا همان شبکه خصوصی لینک شناخته می‌شود که در صورت شناسایی توسط گوگل موجب جریمه‌های سنگین و حذف سایت از نتایج گوگل خواهد شد.

 

با فاکتور‌های سئو آشنا هستید؟

فاکتورهای سئو ۲۰۲۰

 

امروزه چگونه از الگوریتم Hilltop استفاده کنیم؟


الگوریتم هیلتاپ این روزها مانند سابق کارایی ندارد و داشتن لینک در دایرکتوری‌های اصلی رتبه سایت شما را بهتر نمی‌کند اما باعث به وجود آمدن مفهومی به نام Page Authority یا اعتبار صفحه شد. این روزها به جای داشتن لینک در دایرکتوری‌ها باید به دنبال ایجاد لینک در صفحاتی با اعتبار بالا و مرتبط با موضوع سایت خود باشید.
این روزها صفحات و مقالات زیادی در فضای وب وجود دارد که به بررسی موضوع خاص پرداخته و لینک سایت‌های مرتبط با آن را نیز در آن قرار دارد. به طور مثال مقاله ای با عنوان “معرفی بهترین وبسایت‌ها در زمینه سئو” نقش همان سایت‌های دایرکتوری را بازی می‌کنند.
توصیه شده است پس از انتشار مجموعه ای از مقالات در مورد یک موضوع خاص، مقاله ای نسبتا طولانی در مورد کل موضوعات مطرح شده بنویسید و در آن به هریک از مقالات قدیمی خود لینک دهید.

در آخر باید این نکته را یاداور شویم که درست است که الگوریتم‌هایی مانند هیلتاپ جزو الگوریتم‌های قدیمی به حساب می‌آیند و امروزه کارآمدی سابق را ندارند، اما اطلاع داشتن از نحوه عملکرد این الگوریتم‌ها به ما کمک می‌کند که دید بهتری نسبت به سئو امروزی داشته باشیم و عملکرد موتورهای جست‌‌وجو را بهتر درک کنیم.

 

شرکت ما علاوه بر خدمات طراحی وب‌سایت، ارائه دهنده خدمات سئو نیز هست

بهینه سازی و سئو



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا ریحانی

طبق آمارهای منتشر شده تنها ۴٪ درصد از افرادی که برای اولین بار از وب‌سایتی بازدید می‌کنند، اقدام به خرید و یا دریافت خدمات از وب‌سایت می‌کنند که این درصد بسیار کمی از ترافیک وب‌سایت شما را تشکیل می‌دهد. پس چگونه این افراد را دوباره جذب کنیم و از چه طریق آن‌ها را مشتاق به بازدید دوباره و خرید کنیم؟

ریتارگتینگ چگونه کار می‌کند؟

زمانی که یک مشتری بالقوه وارد وب‌سایت شما می‌شود، یک کوکی در مرورگر او ذخیره می‌شود. این کوکی در دامنه یکتانت ذخیره شده و موجب می‌شود که یکتانت بتواند این مشتری را به محض ورود به هر یک از وب‌سایت‌های نمایش‌دهنده‌اش شناسایی کند و تبلیغی مختص وی و با توجه به محصول یا خدمتی که در وب‌سایت شما دیده به او نمایش دهد.

 

تفاوت ریتارگتینگ با سایر تبلیغات بنری آنلاین چیست؟
در تبلیغات ریتارگتینگ، تنها کاربرانی را مورد هدف قرار می‌دهید که در گذشته از وبسایت شما بازدید کرده و آشنایی اولیه با برند شما را کسب کرده‌اند. در ریتارگتینگ، می‌توانید انتخاب کنید که تنها کاربرانی که به بخش خاصی از وبسایت شما رفته‌اند مورد هدف قرار گیرند یا به‌طور کلی، کاربرانی که از وبسایت شما بازدید کرده‌اند مجدداً مورد هدف قرار گیرند؛ هر انتخابی که داشته باشید، در تبلیغات ریتارگتینگ این اطمینان وجود دارد که تنها بابت جذب کاربرانی هزینه می‌پردازید که قبلا از وبسایت شما بازدید کرده‌اند. همین موضوع، اثربخشی تبلیغات شما را به صورت چشمگیری افزایش می‌دهد.
در تبلیغات آنلاین معمولی و رایج شما باید تبلیغات خود را برای هدف گیری افرادی که در سطح اولیه قیف خرید شما قرار می‌گیرند انجام دهید، زیرا در این نوع از تبلیغات، تبلیغ شما به تمامی افرادی که حتی وبسایت شما را ندیده‌‌اند نمایش داده می‌شود. در این نوع تبلیغات شما باید به معرفی شرکت خود، جلب اعتماد، به طور موثری برندینگ و کارهایی از این دست بپردازید.

 

مراحل اجرای کمپین هدف‌گذاری مجدد یا ریتارگتینگ
کمپین‌های هدف‌گذاری مجدد از طریق ایمیل، موتور جستجو، وب‌سایت، اپیلیکیشن و موبایل‌وب قابل اجرا هستند. در واقع اجرای این نوع از کمپین تبلیغاتی، وابستگی زیادی به داده‌های مخاطبان هدف دارد. این داده‌ها به چند صورت از مخاطبان هدف جمع‌آوری می‌شوند:

* ترکینگ تگ و کوکی‌ها : ترکینگ تگ‌، یک کد جاوا اسکریپت است که در وب‌سایت پیاده‌سازی می‌شود. این ترکینگ تگ‌ در زمان بازدید یک مخاطب از وب‌سایت، کوکی‌هایی را با اجازه مخاطب در مرورگر وی نصب می‌کند. کوکی‌ها اطلاعات رفتاری مثل جستجوهای مخاطب را ثبت می‌کنند. داده‌هایی که کوکی‌ها جمع می‌کنند، در شخصی‌سازی تبلیغات دیجیتال به کمک بازاریاب‌ها و برندها و آژانس‌های تبلیغاتی می‌آید. لازم به ذکر است که کوکی‌ها اطلاعات محرمانه کاربران از جمله، نام، آدرس محل زندگی و سایر اطلاعات شخصی را جمع‌آوری نمی‌کنند. با استفاده از کوکی‌ها، کمپین‌های هدف‌گذاری مجدد می‌توانند در لحظه و به‌صورت برنامه‌ریزی شده‌ای تبلیغات هدفمندی را به مخاطبان هدف برندها نشان دهند. پس استفاده از این روش، سریع و دقیق است.

* لیست‌ ایمیل: در این روش، لیست ایمیل‌های مخاطبان هدف از طریق پلتفرم مدیریت داده (DMP) یا پلتفرم‌های CRM در پلتفرم ریتارگتینگ آپلود شده و برای کمپین‌های تبلیغاتی هدف‌گذاری مجدد استفاده می‌شود. از طرفی این روش به‌دلیل داشتن ایمیل شخصی آن فرد دقیق‌تر و شخصی‌سازی‌شده‌تر است، اما از طرف دیگر ممکن است ایمیل فرد در شبکه‌ای که تبلیغ نمایش داده می‌شود، یکسان نباشد. برای مثال، کاربر می‌تواند در وب‌سایت شما با یک ایمیل و در شبکه‌های اجتماعی با ایمیل متفاوتی ثبت‌نام کرده باشد. در نتیجه اگر شما کمپین تبلیغاتی ریتارگتینک خود را در یکی از شبکه‌های اجتماعی اجرا کنید، ممکن است پیام شما به مخاطب هدفتان نرسد.

دو روشی که در بالا ذکر شد، روش‌هایی است که آژانس‌های تبلیغاتی و بازاریاب‌ها برای اجرای کمپین‌ها ریتارگتینگ در وب‌سایت‌ها انجام می‌دهند. اجرای این کمپین‌های تبلیغاتی در موبایل و موبایل‌وب‌ها از روش‌ دیگری صورت می‌گیرد:

* شناسه کاربری (User ID) و شناسه دستگاه (Device ID): هدف‌گذاری مجدد از طریق شناسه کاربری و اطلاعات ورود کاربر به شبکه‌های اجتماعی و با کمک نرم‌افزارهای CRM و داده‌های First-party صورت می‌گیرد. زمانی‌که این اطلاعات با شناسه دستگاه (Google Advertising ID و IDFA در گوشی‌های iOS) ادغام شود، کاری مشابه کوکی را انجام می‌دهد. این روش بسیار دقیق است؛ زیرا کاربری که با آن شناسه از وب‌سایت یا اپلیکیشن شما دیدن کرده، با احتمال بسیار بالایی همان کاربری است که تبلیغ شما را خواهد دید. درنتیجه، احتمال رسیدن پیام شما به مخاطب هدف بالاتر می‌رود.

 

منابع:

مه‌ویژن

یکتا نت

آژانس دیجیتال مارکتینگ دیما



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا ریحانی
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد