نوشته شده توسط : زهرا ریحانی

آیا تاکنون به این فکر کرده اید که گوگل بر چه اساسی سایت‌ها را رتبه بندی می‌کند؟ صفحات اول گوگل نصیب چه سایت‌هایی می‌شود؟ در این مقاله به دنبال معرفی الگوریتم تپه گوگل هستیم.

 

برای آشنایی با دیگر الگوریتم‌های گوگل در سئو روی لینک زیر کلیک کنید

معرفی برخی از الگوریتم‌های گوگل

 

معرفی الگوریتم هیلتاپ


هدف الگوریتم Hilltop شناسایی صفحات معتبر برای رتبه‌دهی بود. این الگوریتم در کنار الگوریتم PageRank برای شناسایی صفحات وب تخصصی و معتبر به کار می‌رود.
اولین قدم الگوریتم تپه شناسایی صفحات معتبر بود. این الگوریتم ابتدا صفحات تخصصی و معتبر راجع به هر موضوع را پیدا کرده و شناسایی می‌کند. در قدم بعدی، به جای جست‌وجوی نتیجه از بین کل صفحات،‌ تنها در بین صفحات تخصصی و معتبر جست‌وجو میکند و نتیجه را نمایش می‌دهد.

تفاوت اصلی این الگوریتم با الگوریتم PageRank‌ در این است که در الگوریتم پیج‌رنک در سرتاسر وب به دنبال نتایج می‌ٰگردد و آن‌ها را رتبه بندی می‌کند ولی در الگوریتم هیلتاپ ابتدا به سراغ صفحات تخصصی و معتبر می‌رود. بنابراین الگوریتم Hilltop به جای جست‌وجو در کل وب تنها به سراغ سایت‌هایی می‌رود که توسط سایت‌های متخصص لینک داده می‌شوند.

 ایندکس شدن صفحات به چه معناست؟

چگونه بفهمیم که صفحات ما توسط ربات‌های گوگل ایندکس شده اند یا خیر؟

برای آشنایی با ایندکسینگ اینجا کلیک کیند

 

Hilltop چگونه بر سئو اثر می‌گذارد؟


الگوریتم Hilltop تأثیر بسزایی در سئو سایت داشت. کشف شد که لینک‌ها از صفحات وب .edu، لینک‌های دایرکتوری‌های اصلی (یاهو ، زیل ، DMOZ و BOTW) و پیوندهای سایتهای مرتبط با رتبه بالا (About.com) به رتبه بندی بهتر سایت‌ها کمک می‌کنند.
در همان روزهای ابتدایی ، به دست آوردن لینک از About.com به طور چشمگیری می‌تواند در رتبه سایت شما تاثیر بگذارد. از آنجا که سایتی مانند DMOZ به عنوان مرجعی برای یافتن سایت های با کیفیت برای لینک دادن به آنها استفاده می‌شود، به دست آوردن لینک از DMOZ می‌تواند رتبه بندی شما را تقویت کرده و به بالا بردن رتبه سایت شما کمک کند.
الگوریتم هیلتاپ موجب شد تا سئو کارها به فکر ایجاد دایرکتوری های شخصی و البته مخفی کردن ارتباط مالکیت سایت‌ها بیافتند. بنابراین با استفاده از IP های اختصاصی برای هر سایت و پنهان کردن اطلاعات مالک دامنه تلاش می‌کردند تا یکسان بودن مالکیت سایت های خود را پنهان کنند.
نتیجه، شبکه ای از سایت هایی با مالکیت یک شرکت بود که بعضا تعداد آن‌ها به صد ها سایت نیز می‌رسید. این روش امروزه با عنوان PBN یا همان شبکه خصوصی لینک شناخته می‌شود که در صورت شناسایی توسط گوگل موجب جریمه‌های سنگین و حذف سایت از نتایج گوگل خواهد شد.

 

با فاکتور‌های سئو آشنا هستید؟

فاکتورهای سئو ۲۰۲۰

 

امروزه چگونه از الگوریتم Hilltop استفاده کنیم؟


الگوریتم هیلتاپ این روزها مانند سابق کارایی ندارد و داشتن لینک در دایرکتوری‌های اصلی رتبه سایت شما را بهتر نمی‌کند اما باعث به وجود آمدن مفهومی به نام Page Authority یا اعتبار صفحه شد. این روزها به جای داشتن لینک در دایرکتوری‌ها باید به دنبال ایجاد لینک در صفحاتی با اعتبار بالا و مرتبط با موضوع سایت خود باشید.
این روزها صفحات و مقالات زیادی در فضای وب وجود دارد که به بررسی موضوع خاص پرداخته و لینک سایت‌های مرتبط با آن را نیز در آن قرار دارد. به طور مثال مقاله ای با عنوان “معرفی بهترین وبسایت‌ها در زمینه سئو” نقش همان سایت‌های دایرکتوری را بازی می‌کنند.
توصیه شده است پس از انتشار مجموعه ای از مقالات در مورد یک موضوع خاص، مقاله ای نسبتا طولانی در مورد کل موضوعات مطرح شده بنویسید و در آن به هریک از مقالات قدیمی خود لینک دهید.

در آخر باید این نکته را یاداور شویم که درست است که الگوریتم‌هایی مانند هیلتاپ جزو الگوریتم‌های قدیمی به حساب می‌آیند و امروزه کارآمدی سابق را ندارند، اما اطلاع داشتن از نحوه عملکرد این الگوریتم‌ها به ما کمک می‌کند که دید بهتری نسبت به سئو امروزی داشته باشیم و عملکرد موتورهای جست‌‌وجو را بهتر درک کنیم.

 

شرکت ما علاوه بر خدمات طراحی وب‌سایت، ارائه دهنده خدمات سئو نیز هست

بهینه سازی و سئو



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا ریحانی

طبق آمارهای منتشر شده تنها ۴٪ درصد از افرادی که برای اولین بار از وب‌سایتی بازدید می‌کنند، اقدام به خرید و یا دریافت خدمات از وب‌سایت می‌کنند که این درصد بسیار کمی از ترافیک وب‌سایت شما را تشکیل می‌دهد. پس چگونه این افراد را دوباره جذب کنیم و از چه طریق آن‌ها را مشتاق به بازدید دوباره و خرید کنیم؟

ریتارگتینگ چگونه کار می‌کند؟

زمانی که یک مشتری بالقوه وارد وب‌سایت شما می‌شود، یک کوکی در مرورگر او ذخیره می‌شود. این کوکی در دامنه یکتانت ذخیره شده و موجب می‌شود که یکتانت بتواند این مشتری را به محض ورود به هر یک از وب‌سایت‌های نمایش‌دهنده‌اش شناسایی کند و تبلیغی مختص وی و با توجه به محصول یا خدمتی که در وب‌سایت شما دیده به او نمایش دهد.

 

تفاوت ریتارگتینگ با سایر تبلیغات بنری آنلاین چیست؟
در تبلیغات ریتارگتینگ، تنها کاربرانی را مورد هدف قرار می‌دهید که در گذشته از وبسایت شما بازدید کرده و آشنایی اولیه با برند شما را کسب کرده‌اند. در ریتارگتینگ، می‌توانید انتخاب کنید که تنها کاربرانی که به بخش خاصی از وبسایت شما رفته‌اند مورد هدف قرار گیرند یا به‌طور کلی، کاربرانی که از وبسایت شما بازدید کرده‌اند مجدداً مورد هدف قرار گیرند؛ هر انتخابی که داشته باشید، در تبلیغات ریتارگتینگ این اطمینان وجود دارد که تنها بابت جذب کاربرانی هزینه می‌پردازید که قبلا از وبسایت شما بازدید کرده‌اند. همین موضوع، اثربخشی تبلیغات شما را به صورت چشمگیری افزایش می‌دهد.
در تبلیغات آنلاین معمولی و رایج شما باید تبلیغات خود را برای هدف گیری افرادی که در سطح اولیه قیف خرید شما قرار می‌گیرند انجام دهید، زیرا در این نوع از تبلیغات، تبلیغ شما به تمامی افرادی که حتی وبسایت شما را ندیده‌‌اند نمایش داده می‌شود. در این نوع تبلیغات شما باید به معرفی شرکت خود، جلب اعتماد، به طور موثری برندینگ و کارهایی از این دست بپردازید.

 

مراحل اجرای کمپین هدف‌گذاری مجدد یا ریتارگتینگ
کمپین‌های هدف‌گذاری مجدد از طریق ایمیل، موتور جستجو، وب‌سایت، اپیلیکیشن و موبایل‌وب قابل اجرا هستند. در واقع اجرای این نوع از کمپین تبلیغاتی، وابستگی زیادی به داده‌های مخاطبان هدف دارد. این داده‌ها به چند صورت از مخاطبان هدف جمع‌آوری می‌شوند:

* ترکینگ تگ و کوکی‌ها : ترکینگ تگ‌، یک کد جاوا اسکریپت است که در وب‌سایت پیاده‌سازی می‌شود. این ترکینگ تگ‌ در زمان بازدید یک مخاطب از وب‌سایت، کوکی‌هایی را با اجازه مخاطب در مرورگر وی نصب می‌کند. کوکی‌ها اطلاعات رفتاری مثل جستجوهای مخاطب را ثبت می‌کنند. داده‌هایی که کوکی‌ها جمع می‌کنند، در شخصی‌سازی تبلیغات دیجیتال به کمک بازاریاب‌ها و برندها و آژانس‌های تبلیغاتی می‌آید. لازم به ذکر است که کوکی‌ها اطلاعات محرمانه کاربران از جمله، نام، آدرس محل زندگی و سایر اطلاعات شخصی را جمع‌آوری نمی‌کنند. با استفاده از کوکی‌ها، کمپین‌های هدف‌گذاری مجدد می‌توانند در لحظه و به‌صورت برنامه‌ریزی شده‌ای تبلیغات هدفمندی را به مخاطبان هدف برندها نشان دهند. پس استفاده از این روش، سریع و دقیق است.

* لیست‌ ایمیل: در این روش، لیست ایمیل‌های مخاطبان هدف از طریق پلتفرم مدیریت داده (DMP) یا پلتفرم‌های CRM در پلتفرم ریتارگتینگ آپلود شده و برای کمپین‌های تبلیغاتی هدف‌گذاری مجدد استفاده می‌شود. از طرفی این روش به‌دلیل داشتن ایمیل شخصی آن فرد دقیق‌تر و شخصی‌سازی‌شده‌تر است، اما از طرف دیگر ممکن است ایمیل فرد در شبکه‌ای که تبلیغ نمایش داده می‌شود، یکسان نباشد. برای مثال، کاربر می‌تواند در وب‌سایت شما با یک ایمیل و در شبکه‌های اجتماعی با ایمیل متفاوتی ثبت‌نام کرده باشد. در نتیجه اگر شما کمپین تبلیغاتی ریتارگتینک خود را در یکی از شبکه‌های اجتماعی اجرا کنید، ممکن است پیام شما به مخاطب هدفتان نرسد.

دو روشی که در بالا ذکر شد، روش‌هایی است که آژانس‌های تبلیغاتی و بازاریاب‌ها برای اجرای کمپین‌ها ریتارگتینگ در وب‌سایت‌ها انجام می‌دهند. اجرای این کمپین‌های تبلیغاتی در موبایل و موبایل‌وب‌ها از روش‌ دیگری صورت می‌گیرد:

* شناسه کاربری (User ID) و شناسه دستگاه (Device ID): هدف‌گذاری مجدد از طریق شناسه کاربری و اطلاعات ورود کاربر به شبکه‌های اجتماعی و با کمک نرم‌افزارهای CRM و داده‌های First-party صورت می‌گیرد. زمانی‌که این اطلاعات با شناسه دستگاه (Google Advertising ID و IDFA در گوشی‌های iOS) ادغام شود، کاری مشابه کوکی را انجام می‌دهد. این روش بسیار دقیق است؛ زیرا کاربری که با آن شناسه از وب‌سایت یا اپلیکیشن شما دیدن کرده، با احتمال بسیار بالایی همان کاربری است که تبلیغ شما را خواهد دید. درنتیجه، احتمال رسیدن پیام شما به مخاطب هدف بالاتر می‌رود.

 

منابع:

مه‌ویژن

یکتا نت

آژانس دیجیتال مارکتینگ دیما



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()